Slujbă de binecuvântare la început de an universitar

             7 octombrie 2012- Slujba de Te-Deum la începutul anului universitar
Image
Duminica aceea a început devreme. M-am trezit cu multe ore înainte față de cum eram obișnuită. Dar, era normal, deoarece nu era o dumincă oarecare, ci una foarte importantă pentru noi, studenții ascoriști.
Se anunțase de cu vreme că în prima duminică a lunii octombrie se va săvârși după Sfânta Liturghie, ca în fiecare an la Paraclisul Universitar, o slujbă de binecuvântare a noului an universitar. Pregătirile pentru acest eveniment deosebit au început cu mult timp înainte, printre ele numărându-se și achiziționarea, respectiv prepararea bunătăților pentru agapa de după sujbă.
SAM_6691
În dimineața zilei de 7 octombrie ascoriștii, și mai cu seamă ascoristele, s-au strâns în jurul orei 5.30 la Biserica „Rusă”, cum numim  pe scurt Biserica studenților Sfântul Nicolae – Ghica.

Scopul întâlnirii era bine stabilit: trebuia să aranjăm, până să înceapă slujba, platourile cu sandvișuri și prăjituri pe care urma să le servim studenţilor prezenţi.

Bunul Dumnezeu ne-a dat mereu noi forțe, precum și mâini dibace și agile, astfel încât am terminat totul la timp.
Image
Eforturile ne-au fost răsplătite mult mai repede decât ne-am fi așteptat și cu o bucurie mai mare decât am simțit, poate, că merităm. În timp ce ne bucuram toți de slujba care începuse, se aude un murmur abia șoptit printre ascoriști: „Vine Înaltpreasfințitul! Haideți să îl întâmpinăm!“ Așezați pe două rânduri – unul de-a dreapta și celălalt de-a stânga, pe treptele din fața bisericii și până la poartă, tinerii studenți au format un lanț viu, o mică ceată de inimi emoționate și zâmbete sincere în așteptarea oaspetelui de seamă care urma să sosească.
Cum altfel, ne-am fi putut simți noi, ascoriștii în Biserica studenților decât ca acasă? Și cum altfel l-am fi putut primi pe Înalt Preasfințitul Ciprian Câmpineanul, delegat al Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, decât ca pe un oaspete de vază?
Prezenţa Preasfinţiei Sale în mijlocul nostru la început de an universitar, rugăciunile înălţate către Dumnezeu pentru toţi studenţii şi profesorii ţăriiau fost daruri nepreţuite care m-au bucurat nespus de mult.
Image

Gazdă aleasă a fost Părintele Vasile Gavrilă, care a ieșit alături de ceilalți preoți slujitori și de cântăreții de la strană în întâmpinarea Preasfințitului Ciprian Câmpineanul – Episcop Vicar Patriahal. Imaginea  care îmi va rămâne în memorie și în suflet pentru mult timp de acum înainte este cea în care în care noi, ascoriștii cuprinși de fiorul bucuriei și al emoției create de solemnitatea momentului, stăteam aproape nemișcați pe treptele bisericii în timp ce Preasfințitul Ciprian intra cu pași lini în curtea Paraclisului. Iar în aer pluteau glasurile minunate ale corului care intona imnul pentru arhierei.

După ce am primit binecuvântarea Preasfințitului ne-am reîntors cu toții în biserică unde am participat la Sfânta Liturighie, iar apoi la sluba de Te-Deum pentru anul universitar abia început.
Inima îmi tresălta ori de câte ori rugile din Sfântul Altar erau pentru “toți studenții și profesorii“ și murmuram în gând alături de cântăreții de la strană “Doamne miluiește“.
SAM_6692
La finalul Sfintei Liturghii Înaltpreasfințitul Ciprian ne-a întărit și cu un cuvânt de învățătură, iar după încheierea slujbei toții credincioșii prezenți în biserică au fost invitați să se bucure alături de studenți la o agapă în curtea bisericii.
Ascoriștii și-au îndeplinit misiunea conștiincios și de această dată, împărțind celor prezenți sandvișuri, prăjituri, ceai și cafea.
Sunt foarte recunoscătoare că am avut ocazia de a participa la acest moment de sărbătoare și consider că slujba de Te-Deum de la începutul fiecărui an universitar reprezintă un moment unic de bucurie de la care nu ar trebui să lipsească niciun student.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.