Poze, filmulețe și impresii – Tabăra de Crăciun de la Oașa 2015

 baloo

“În această tabără i-am cunoscut pe părinții de la mănăstirea Oașa, am citit apoi și articole despre ei, iar la sfârșit am concluzionat că nu știam că există astfel de oameni deosebiți. În plus, colegii și toți tinerii pe care i-am întâlnit, prin apropierea lor de credință, prin respectul și iubirea față de aproape m-au făcut să dobândesc acea stare de liniștită împăcare cu sine. Și toate acestea când credeam că societatea noastră nu mai poate fi întoarsă din calea ei, când se încearcă redefinirea binelui, îndepărtarea vieții spirituale și ștergerea conștiinței. Astfel, inițiativa acestei mănăstiri poate fi considerată revoluționară și conservatoare căci se opune tendinței generale.

dsc_8405

          Prin organizarea întâlnirii cu tineri din alte regiuni, se reușește realizarea uniunii sufletești nu doar teritoriale a zonelor noastre istorice, purtarea costumelor populare ne determină să apreciem și să ne respectăm tradițiile, cântecele patriotice ne învață să ne respectăm trecutul.

dsc_8029

          În seara de Ajun, deși eram departe de familie, ne simțeam ca în familie. Lumânările aprinse, costumele noastre, cântecele ne dădeau impresia de ireal, senzația că trăim o poveste, că suntem din nou cu toții copii.

p1010784

          În satul Oarba, părintele ne-a povestit despre bătălia din anul ‘44, un sătean ne-a arătat și locurile în care s-au aflat armatele, iar eu trecând pe acolo parcă vedeam cu ochii minții acele evenimente.

dsc_8304

Localnicii pe care i-am colindat erau bătrâni în majoritate, ai căror copii erau plecați în străinătate. Și deși mesele lor erau bogate și se obișnuiește ca ei să dăruiască celor care îi colindă, eu aș fi vrut să nu iau nimic, ci să le dau eu lor, să îi mângâi și să sărut mâinile lor.

dsc_8155

dsc_8158

          Mi-au plăcut foarte mult, ca de fiecare dată, și peisajele, ce te fac să te gândești la vremelnicia noastră și veșnicia Lui Dumnezeu și mă determină și pe mine să afirm, ca pe Pasteur: “Cu cât studiez mai mult natura, cu atât rămân mai uimit de lucrarea Creatorului.” – Mihaela G.

p1010731

“Tabăra de Crăciun de la Mănăstirea Oașa a fost o mare binecuvântare pentru mine. Am trăit un Crăciun de poveste, de neuitat, pe care îmi doream să nu se mai termine. Dar cum zicea un părinte, ce frumos ar fi să ne bântuie spiritul Crăciunului tot anul. Harul care există acolo și prezența vie a lui Hristos pe pământ se simt tot timpul: atât la rugăciune cât și la ascultări sau la masă.

p1010763

Aș vrea să mărturisesc că ceea ce mie mi se părea imposibil s-a arătat a fi posibil în prezența harului divin. Dormeam doar 3-4 ore pe noapte, după care aveam o zi „plină” care începea cu slujba și se continua cu masă, ascultări, conferință, încheindu-se de obicei cu repetiții la colinde. Chiar și acum mă gândesc și mă întreb oare cum rezistam. Într-o zi normală, chiar și după ce am dormit 8 ore, mereu mi se face somn în diferite momente ale zilei, dar mai ales după prânz.

dsc_7767

Tot programul taberei, rânduiala de la mănăstire, colindele care îmi răsună și acum în minte precum și bucuria comuniunii cu frații și cu surorile m-au umplut cu multă energie pozitivă. Este o experiență unică care trebuie trăită!” – Silvia Marcu

dsc_8370

p1010893

Filmulețe

Album

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.